BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, August 4, 2010

BeRkeMaS sEmPeNa RaMadHaN

biasanye pagi2 mmg aku layan lagu radio permata pantai timur..
mmg layan la lagu2 dia..nak2 klu pasang kuat2 lagi semangat nk berkemas..


arhh ni la tmpat sy masak2..tmpat simpan perkakas dapur
kena ikut tempat yg di sediakn..klu lepas basuh2 pinggan
pakai letak aje mmg ada yg kena marah..


yg ni biasa la ruang tamu..biasa aje..tp mmg jd tmpat karaoke laaa

ni pulak suasana dr tepi toilet,kuar2 toilet ada meja mkn eh3..



Hari Minggu..hari yang sepatutnya di gunakan untuk berehat..Tp kebiasaan aku pg sabtu akan bangun pagi2 untuk mengemas rumah..memang biasa la hari weekend semua orang ada masa untuk mengemas,mencuci dan melipat kain..klu hari bekerja aku x akan sentuh penyapu dan mop untuk mengemas sebab rumah jarang bersepah sebab xde anak-anak kecil, klu pasal lipat kain my hubby la selalu tolong sebab baju dia paling banyak kalau basuh..tp klu rasa malas memang dobi bawah rumah la aku hantar..

Yeah!! ni nk cite pasal Ramadhan akan menjelma lagi beberapa hari aku ambik kesempatan hujung minggu baru2 ni mengemas rumah sebab perut aku semakin besar dan berat dh xlarat nak buat keje lama2 so sebelum menjelma ramadhan aku dan hubby pn pakat2 mengemas satu rumah..my hubby kemas stor yg mcm tongkang pecah,bersih kan kipas dan sawang2 satu rumah..dan aku biasa la kemas2 dapur dn ruang tamu ckit2..tp paling penat kemas rak bawah dapur yg byk pinggan mangkuk..emmm apa lg mana yg xberkenan di mata memang kena bungkus dan hantar balik umah mak..bertambah lagi koleksi pinggan mangkuk kat rumah mak..

sambil tangan memegang mop dan penyapu biasanye aku akan membukak lagu kuat2 sambil mengemas,sah2 la jiran2 dgr emmm lantak la janji keje aku siap..aku ngan hubby mmg suka buka lagu kuat2 hahaha..

Hampir 2 jam lebih la kami berkemas akhirnye siap..so kami pn berehat sebentar..so apa plan pas nie...Yeahhh biasa la ari sabtu kuar jalan2 dlu..destinasi emmm nanti aku cite apa aku buat hari sabtu dan hari minggu..

9 comments:

eMMe said...

wah! semangat eja mengemas rumah yg tak brape sepah tuu...oppss...Ramadhan sudah hampir
selamat berpuasa mummy n baby!

sWeEt MoM's said...

kak amy : kena kemas2 awal mne tahu pas ni sibuk nk buat kuih raya pulak ke..salam ramdhan..

houseofgreen said...

wahhh shantek rumah hot mummy ni. bile nk ajak alyn dtg ni kak eja. dok tunggu ni haaaa. =))

JUE said...

Rumah eja mmg sentiasa kemas dan cantik. Nak2 nk sambut ramadhan, nak sambut raya & sambut baby...mesti lagi semangat nk kemas2. Hehehe...

sWeEt MoM's said...

alyn : tq adik alin..nnti raya dtg umh akak eh, tp raya thn ni sambut xmeriah sgt la sbb nk tnggu sambut baby aje N tnggu kedtgan alin ke umh..
kak jue : umh kak ju pn apa kurang nye..rania pn turut membantu sama he3..

Ezzah said...

ishk..ni mesti dua2 kaki karaoke ken? pastutla ada spot utk karok. eheheheh

Rashid said...

salam

kemasnya rumah. oooo buka lagu kuat-kuat sambil ngemas.. Sama rupanya..

suka buka lagu hindi bila nak ngemas atau nak dapat semangat.. hehe

sWeEt MoM's said...

rashid : he2 lagu hindi my hubby suka laa..klu pasang lgu hindi xjd keje la jwb nye..naik tangga trun tngga umh la jwb nye..

JUE said...

Eja, klu dgr lagu hindi...bukan takat mengemas sambil turun naik tangga. Siap bole berguling-guling lagi cam dlm cite bollywood! Eheheh...